first one

مش هتقدر تغمض عنيك
 
الرئيسيةالبوابةاليوميةمكتبة الصورس .و .جبحـثالتسجيلقائمة الاعضاءالمجموعاتدخول

شاطر | 
 

 قدامك 6 شباب.. اختاري واحد بس!

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
ROZITA
مشرف ذهبى
مشرف ذهبى


عدد الرسائل : 545
تاريخ التسجيل : 02/04/2007

مُساهمةموضوع: قدامك 6 شباب.. اختاري واحد بس!   الإثنين أبريل 02, 2007 9:36 pm

ياتري ايه ممكن يخلي البنت الحلوة الجميلة المنطلقة بحماس في الحياة وعندها طموحات كتيرة نفسها تحققها تضعف وتنسي الدنيا كلها أمام اعجابها بشخص ظهر قدامها فجأة؟ إيه ياتري الصفات اللي ممكن تجذب البنات للشاب في العصر اللي احنا فيه.
معانا قايمة بستة أنواع من الشباب والرجال بتضم جواها كل الصفات اللي اجمعت عليها حوالي 300 فتاة في بحث أمريكي جديد أجراها معهد للبحوث الاجتماعية في جامعة "كليفلان".. القايمة تصدرها الشاب الرومانسي الحساس واللي اجمعت عليه البنات وقالت انه أكثر نوع من الرجال ممكن يجذب آي بنت بمنتهي السهولة بسبب حنانه ومشاعره الجميلة.. النوع التاني هو الشاب اللي واثق من نفسه قوي والذي لا يهتم برأي الآخرين فيه ولا حتي رأي شريكته وهي تنهار أمامه وتعتقد أنها أمام شخصية فولازية عملية قادرة علي اتخاذ القرار.
في المرتبة الثالثة الشاب الفنان الموهوب اللي قالت عنه كثير من البنات انه لازم يلفت انتباه اي واحدة في محيطه لانه أكيد هايبقي حساس قوي وعنده ابعاد كتير تخليها تعشقه.
بعد كده وفي المركز الرابع نلاقي الشاب الأجنبي اللي بيتكلم لغة ثانية صاحبنا ده بيجذب البنت لان المرأة دائما ما تلتفت للغريب الملئ بالأسرار والانماط الغريبة عن حياتها
في المركز الخامس يأتي الرجل المتفوق الناجح والذي يمثل مصدرا للثقة والطموح وهنا تأتي أهمية المال والنفوذ والسلطة.
آخر نوع في القايمة هو الشخص المراعي للآخرين وهذا النوع يجذب انتباه الفتاة ويدخل قلبها بسرعة حين تحس انه الانسان الوحيد في الكون وسط مجموعة من الذئاب
سألنا بدورنا مجموعة من البنات عن القايمة دي ورصدنا آراء مجموعة من الفتيات عن النوع اللي ممكن يجذب كل واحدة فيهن ويكون السبب الرئيسي الوحيد في وقوعها في دائرة العشق.
(ه ف )23 سنة.. قالت إنها تميل إلي النوع الأول من الشباب الرومانسي الحساس ولكنها تعتقد أنه لو كان موهوبا وواثقا في نفسه ويراعي مشاعرها سيكون شخصا مثاليا وهكذا ضمت "هند" في مواصفاتها أكثر من نوع من القايمة.
(خ م ).. 24 سنة .. قالت إنها تعتقد أن الشخص الذي يستطيع جذبها نحوه وايقاعها في الحب لابد أن يكون واثقا من نفسه جدا وشخصية قوية لانها تري أنها شخصية قوية ولا يناسبها سوي رجل قوي ومن هنا مالت "خلود" إلي النوع الثاني في القايمة.
(ر ى ).. 26 سنة.. قالت إنها تترك كل هذه الأمور للنصيب لانها مرت بتجربة حب لم يكتب لها النجاح من قبل حين اعتمدت علي هذا الاختيار غير العقلاني.. في رأيها أن كل رجل لديه عناصر كثيرة يمكن أن تجذب الفتاة ولكن أهمها الصدق ومراعاة مشاعرها حتي آخر نفس
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
محمود عبد العليم
بببببببببببببببببب


عدد الرسائل : 28
تاريخ التسجيل : 10/03/2007

مُساهمةموضوع: رد: قدامك 6 شباب.. اختاري واحد بس!   الجمعة مايو 25, 2007 3:29 am

طاب ممكن يكون عند واحد المميزات دى كلها بس برده ميتحبش ما هو يا اخوانا الحب مش اختيار الحب احساس ...والقلوب بتتجمع حسب الاحساس مش الميزه
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
*SALY*
زائر



مُساهمةموضوع: رد: قدامك 6 شباب.. اختاري واحد بس!   السبت يوليو 07, 2007 3:34 am

شكرا على الموضوع يا روز يتا
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
قدامك 6 شباب.. اختاري واحد بس!
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
first one :: منتدى المرأه والجمال :: قسم خاص جدا بالمرأه-
انتقل الى: